Saturday, February 13, 2010

Derita Merindu...

Berapa kilometerkah jarak yang diinginkan utk menahan rindu?

bismillah..

Antara aku Ma dan Abah terbentang jarak ribuan kilo. Tapi rindu ini selalu mampu menjalar cepat melintasi ruang dan waktu. rindu itu semakin kuat dan meletup di ruang angkasa lalu memercikkan getarannya.
tak kira siapa yg mengirimkan signalnya..samada aku, Ma atau abah..

"kalau kt sana dah pukul 5 pagi, pastinya mereka sedang dibuai mimpi yang indah"

"Telefon?"

"rindu?"

"semestinya!!"

Suara Ma adalah charger buatku..Senda gurau Ma adalah warna cerah pelangi yg melengkung di hari-hari aku..tatkala aku berada di kota yg penuh dengan kesesakan dan kesibukan manusia..
dan semestinya tanggungjawab yg semakin menggila...

Suara Abah adalah selimut yg menghangatkan hati aku..Sapaannya yg hanya beberapa kalimat bagaikan minyak panas cap kuda..hangatnya sampai ke tulang dan urat ku ini..

Rindu ini terus meletup tapi kadang-kadang segera padam oleh rutin harian.
pada aku,merindui Ma dan Abah umpama rindu dari panas bumi..menyala yg tak pernah mati...

Berapa tebalkah tembok yang diperlukan utk membentengi RINDU..??

Jarak mmg tak bersahabat dengan aku, Ma dan Abah..
Tapi Cinta, Perhatian dan Kasih Sayang mereka selalu dekat dan menghampiri aku..
Doa-doa mereka tak pernah berhenti, bertiup,menyejukkan hati aku..
utk keselamatan aku..
utk kebahagian aku..

Wahai Tuhan akan tak akn mampu utk membayar pengorbanan mereka..
tak akn mampu utk menggantikan setitis air susu Ma..
tak akn mungkin mmpu utk aku balas dengan sejumlah wang..atas keringat,darah dan air mata yg tertumpah demi kebahagian aku..

Berkati MEREKA ya Tuhan...

berkati mereka tuhan...

berkati mereka, Ma dan Abah ku..

berkati mereka Tuhan, dengan berkat sepenuh langit dan bumi....

---------
dedikasi khas utk Ma dan Abah ku..
En.Hamdan b Yunus dan Pn. Sawiah bt Ramli...
dari anakmu yg selalu khilaf dan berdosa padamu..
Hibatul Haqqi b Hamdan....



2 Comentários:

[ sYeKhuL IsLaM ] said...

hhm...jwang nye ustz ....

Zahrah Az Zahrawi said...

Bismillah..
assalamu'alaykum..
doa seorg ank soleh..insyaAllah akn smpi pd kdua org tua trchinta..
lumrah rndu seorg ank,sduh tentu drasai oleh kduanya..
bknkh haty seorg ank e2 automatik link pd haty kduanya?
alhamdulillah..truskn mnanam rsa rndu pd kduanya..cinta dn kasihlah pd mreka shgga ssat mreka kn kmbali pdNYA...

Post a Comment

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO