Saturday, July 11, 2009

Calon-calonnya adalah...


Salaam..

tatkala menulis entri kali nie..
aku dalam keadaan tidak stabil..
konfius..
serabut ..
dan macam-macam lagi...
entahlaah...
Tuhan saja yg tahu..

-------------

Antara soalan2 yg sering diajukan oleh teman-teman sekiranya berjumpa..

"hang bila nk nikah? yg dia 2 dah lps smlm"
(merujuk kpd kawan ku yg baru bernikah bbrp hari lepas)

kadang-kadang malas gak nak jawab sbb soalan tu terlalu cliche...
setiap kali jumpa,nie lah soalan yg paling kerap ditanya..

"Susah betul nak cari isteri solehah sekarang"
jawabku dengan senyuman...


Hiasan

almaklumlah...
umur dah meningkat...
tipulah kalau cakap tak fikir pasal ms depan..
nak taknak kna fikir jgk..

2010 umurku mencecah 25thn..
taklah tua sangat..kan?

-------------------------
Duk melangut sorg-sorg dkt rumah..
seperi biasa,klik pada Google..
konon2 nk cari artikel terbaru tentang H1n1( Virus Babi )..
aleh-aleh tertaip "Ciri2 isteri Solehah"
jauhnya terpesong..

Dalam mncari yang dikatakan Wanita Solehah..
adakah aku ini cukup Soleh?
kalau tanya diri sendiri mmg aku akan cakap tak lagi..
banyak sangat kekurangan n kelemahan

Tapi boleh ke aku mendambakan seorg Puteri Solehah?
entahlah labuuu....
Doa dan trus berdoa...
Moga Tuhan perkenankan segalanya...
Amenn..

-----------------

teringat KALAM TUHAN
"LELAki yang baik utk WANITA yang baik"
Moga aku tergolong dalam golongan yang baik spt yang dijanjikan oleh Allah dlm firmanNYA..

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO